ISO 9001-2008
ISO 9001-2008 Kwaliteit is een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering van Spectro. Dit wordt geborgd in onze ISO 9001 certificering en wij zijn dan ook continue bezig om de kwaliteit van onze producten en organisatie op een nog hoger niveau te brengen. Dit uit zich in een actief kwaliteitshandboek dat beheerd wordt door onze KAM coördinator. Belangrijke aspecten van ons kwaliteitsbeleid zijn:
- Ingang- en uitgangscontroles;
- Traceability van onze producten;
- Taken en verantwoordelijkheden;
- Vastleggen van procedures.

Bovendien vinden wij de mening van onze klanten zeer belangrijk. In dat kader voeren wij jaarlijks het klanttevredenheidsonderzoek uit. In 2014 was de respons 27,9% (ten opzichte van 35,7 in 2013 en 23,9 in 2012) en de scores als volgt:
Relatie met Spectro Goed tot zeer goed
Orders Goed tot zeer goed
Assortiment Goed tot zeer goed
Overige Voldoende tot goed
Klachten Voldoende tot goed
Betaling Voldoende tot goed
Offertes Voldoende tot goed

Gemiddeld hebben de respondenten Spectro beoordeeld als 'voldoende tot goed'. In de redenen waarom men producten bij Spectro koopt, heeft ten opzichte van vorige jaar slechts een zeer beperkte verschuiving plaatsgevonden. Dit is af te lezen in onderstaande tabel. Opvallend is dat er heel weinig gekozen wordt voor 'kwaliteit van de service', terwijl 'private label' en 'kwaliteit van de producten' wederom het meest gekozen worden.

“Grafiek